Foto: Julia Högefjord Åslund

S:t Olofskören

S:t Olofskören är Säve kyrkas kör, som sjunger i gudstjänster och musikgudstjänster. Repertoaren är blandad och sträcker sig från klassisk kyrkomusik till visa och jazz. Hör gärna av dig om du vill pröva på att sjunga!

S:t Olofskören övar tisdagar kl 18.45-20.45 i Säve församlingshem

Och undrar du över varför vi heter S:t Olofskören, så har körens namn sitt ursprung i att Säve kyrka helgades åt Sankt Olof när den byggdes på medeltiden.

Terminsstart HT 2023: 22 augusti

Har du frågor är du välkommen att kontakta körledare Jens Claesson.

S:t Olofskören

Utan dina andetag

"Utan dina andetag" framförd av S:t Olofskören. Text och musik: Joakim Berg, arr: Jens Claesson.

S:t Olofskörens sommarhälsning 2022

Ta del av en digital sommarhälsning från S:t Olofskören. "Vilar glad i din famn" av Kristina Lugn och Benny Andersson. Arrangemang av Jens Claesson. Trevlig sommar!

S:t Olofskörens sommarhälsning 2021

Ta del av en digital sommarhälsning från S:t Olofskören. "När solen färgar juninatten" av Sven-Erik Magnusson och Torleif Styffe. Arrangemang av Jens Claesson.