Konsert i Askers kyrka 5 maj klockan 18.00

med Karolinska skolans kammarkör

Konsert med Karolinska skolans kammarkör
Askers kyrka 5 maj kl 18.00

En blandad ungsomskör med ca 35 medlemmar som tillhör Karolinska gymnasiet i Örebro. Kören startades 1995 av dess nuvarande ledare Björn Johansson. Repertoaren är bred och i huvudsak a cappella.

Den flerfaldigt prisbelönta ungdomskören från Karolinska gymnasiet i Örebro bjuder på en vårlig konsert med tyngdpunkt på norsk och svensk musik.  Salve Regina av Finn Havröy från 2023 och Henrik Dahlgrens Psalm 103 från 2022 hör till de nyaste verken. Tove Janssons text Knyttet och snäckan har fått en stämningsfull tondräkt av den f d körmedlemmen Tyra Almberg, för övrigt hans första utgivna stycke. Dessutom blir det musik av bl a Knut Nystedt, Javier Busto, David Wikander och Susanna Lindmark. Solister och instrumentalister ur kören medverkar och dirigent är Björn Johansson.

Fri entré