Foto: Mattias Wahlgren

Gudstjänstliv på webben

Nyhet Publicerad

Saknar du att besöka din kyrka? Sedan en tid tillbaka publicerar domkyrkoförsamlingen valda delar från Visbys gudstjänster på Facebook.

Svenska kyrkan ställer om. När delar av församlingen inte kan komma till kyrkan försöker kyrkan komma till församlingen.

Under den pågående pandemin kommer församlingen försöka göra gudstjänstlivet mer tillgängligt via Facebook för de som inte kan ta sig till kyrkan. Vi hoppas kunna producera ett Söndagsord och delar från våra gudstjänster fem dagar i veckan, söndag till och med torsdag.

Veckan börjar med Söndagsord klockan 11. Måndagar och torsdagar publiceras något från våra mässor och/eller gudstjänster från dagen innan, och tisdagar och onsdagar får vi ta del av lite från Middagsbönen i domkyrkan. Vardagspubliceringarna kan variera lite i tidpunkt, men tidigast klockan 14 ska något komma upp på Facebook.

För mer information eller återkoppling, kontakta gärna församlingens kommunikatör via mattias.wahlgren@svenskakyrkan.se.