Om Villstads församling

Vår församling ligger i västra Småland vid väg 26 (Nissastigen), strax söder om Gislaved. Vi är ca 4000 kyrkotillhöriga i församlingen. Det finns två samhällen, Smålandsstenar med drygt 4000 invånare och Skeppshult med ca 700 invånare.

Här på vår hemsida kan du hitta information om all vår verksamhet.

I församlingen finns två kyrkor, Smålandsstenars kyrka, som ligger inne i samhället och Villstads kyrka, som är den gamla kyrkan och ligger 5 km norr om Smålandsstenar. Vi har gudstjänster i båda kyrkorna i stort sett varje söndag.

Vårt mål är att alla ska känna sig välkomna och sedda i vår församling. Gudstjänsterna på söndagarna är det nav som all vår verksamhet kretsar kring.

Varje söndag är för oss en liten påskdag som påminner oss om att Jesus lever, och att vi får möta honom i gudstjänsten enligt hans eget löfte: ”Där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem.” (Matt 18:20).