Foto: Cecilia Tholse Rogmark

Veberöds kyrkokör Vokales

Ålder: från 18 år. Måndagar kl. 18:45-20:45. Höstterminen 2024 startar 2/9. Leds av Amanda Olsson.

Vokales är en blandad vokalensemble för vuxna sångare med tidigare erfarenhet av körsång som behärskar grundläggande notläsning. Vi repeterar på måndagar kl. 18:45-20:45 på Kyrkbacken, med en kort fikapaus i mitten.

Vi sjunger en bred repertoar av klassiska och moderna stycken, både ácapella och med instrumentalt ackompanjemang. Kören medverkar i församlingens gudstjänster och på två konserter om året.

Vill du vara med? Vi har plats för fler sångare i alla stämmor! Kontakta Amanda för att göra en enkel provsjungning. Den tar 20 minuter och innebär att du får härma sångövningar, sjunga din stämma i ett körstycke á vista och sjunga en sång som du själv väljer.