Bild på träd med rötter
Foto: Christina Bursjö

Nya coronarestriktioner

Nu får vi försöka stå stadigt och rotade i vår tro.

Sveriges regering kom den 16/11 med besked om ett förbud mot att anordna allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än åtta deltagare. Det innebär att Vaxholms församling gör uppehåll i verksamheter, gudstjänster och konserter.

För Vaxholms församling innebär det följande:

Gudstjänster

Uppehåll i firandet av offentliga gudstjänster.
Till och med  22/12 är Vaxholms kyrka är öppen på söndagar kl. 11-13 för ljuständning och bön. Präst/diakon finns på plats.

Beslut om att 20 anhöriga tillåts närvara vid begravningar

Den 20 november beslutade regeringen att tillåta upp till 20 personer exklusive medverkande att närvara vid begravningar. Vaxholms församling och Svenska kyrkan nationellt välkomnar beslutet, som kommer att underlätta för människor som annars ställs inför orimliga val om vem som ska få vara med på begravningen.

Finns det en osäkerhet och frågor kring framförallt begravningar, dop och vigslar ber vi anhöriga och familjer ta kontakt med expeditionen som kopplar vidare:
08-541 300 03.

Du är alltid välkommen att ringa vid frågor eller om du bara vill ha någon att tala med! Vardagar kl. 10-12 kan du ringa vår jourtelefon 08-541 300 03. Om du behöver någon att prata med på kvälls- och nattid kan du ringa Jourhavande präst på tel: 112  www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast

Nu får vi alla hjälpas åt för att stoppa spridningen.
Guds välsignelse!

Vi tänder ett ljus åt dig

Om du vill så tänder vi ett ljus för dig eller någon annan du tänker på, eller ber en förbön.

Händer håller i kaffemugg. Datorskärm i bakgrunden

Digitala konserter och gudstjänster

Här finns filmade gudstjänster och konserter samlade.