Reftele sockenstuga

Reftele sockenstuga ligger i anslutning till Reftele kyrka.

I Reftele sockenstuga finns en samlingslokal på andra våningen. Lokalen rymmer 80 personer. Är man fler än 80 personer eller om det finns rörelsehindrade i sällskapet hänvisar vi istället till Reftele församlingshem.

Reftele sockenstuga går att hyra för dopkalas, konfirmationskalas, bröllopsfest eller minnesstund samt vid andra högtidsdagar eller aktiviteter.

Bra att veta

• För dig som är kyrkotillhörig i någon av Gislaveds pastorats församlingar finns det möjlighet att kostnadsfritt låna lokaler för samkväm i samband med dop, konfirmation och vigsel som sker i Svenska kyrkans ordning. Detta gäller även vid begravning som sker i Svenska kyrkans ordning. Lokalerna upplåts kostnadsfritt den dagen som dopet, konfirmationen, vigseln eller begravningen sker.
  • Vid annan uthyrningen än ovanstående gäller full hyra. För aktuella priser kontakta pastorsexpeditionen på 0371-831 00.
  • Dukar, servetter och ljus ingår ej i hyran. Möjlighet finns att hyra linnedukar mot en kostnas.
  • I alla lokaler i Gislaveds pastorat gäller förbud mot tobaksrökning. Husdjur får ej vistas i lokalen.
  • Lokalen skall återlämnas i samma skick som den mottogs.
  • Tillgång till lokalerna är enligt de tider som du valt att hyra. Förberedelse och efterarbete så som dukning, smyckning, disk och städning skall hinnas med inom den tiden.