Körprojekt Gospel

För dig som vill vara med i en kör några veckor. Kanske för att pröva hur det är, eller kanske för att tiden inte räcker till mer.

En gång per år har vi ett körprojekt där vi sjunger gospel. Du får vara med oavsett körvana eller musikkunskaper. Under övningarna övar vi in 4-5 gospellåtar där varje stämma lärs in utantill genom att lyssna och härma Vi övar fem gånger och medverkar sedan på en Gospelmässa.

Övningarna och gospelmässan är i Sollyckans kyrka.

Nästa projekt

Terminens körprojekt är igång. Fyll i intresseanmälan för att få information om nästa projekt.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret nedan så får du information när datum och tider för nästa körprojekt är bestämt.

Här finns information om hur Varbergs församling hanterar dina personuppgifter i samband med anmälan till körer.

Intresseanmälan till Körprojekt gospel

Varberg Gospel under releaskonsert 2011

Körer

Sång är en upplevelse för hela människan, kroppen, själen och anden. Den växer och blir mer. Vi har körer med olika repertoar och för olika åldrar och nivåer.

Konserter

Äntligen kan vi samlas och lyssna på musik igen. Här är kalendern över konserter i Varbergs församling.