Foto: Magnus Aronson

Röra på sig

Att ta hand om sin kropp är lika viktig som att ta hand om själen. Kom till kyrkan och motionera med andra. Gå en promenad, gympa eller cirkelträna, vad passar dig?

Mötesplatser runt om i Umeå

I broschyren finns vårens mötesplatser för vuxna samlade tillsammans med en karta och kontaktuppgifter. Klicka på knappen för att läsa och ladda hem den i pdf-format. Den finns också som tryckt broschyr i alla våra kyrkor.

Läs broschyren här

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Gospelgympa

Måndagar kl 14.15. Terminsstart 15 januari. Kostnadsfritt. Medtag egen matta och vattenflaska. Drop in.

En stilla sjö omgiven av skog

Heliga danser i Mariakyrkan

Meditativa cirkeldanser en söndag i månaden kl.18. Ingen förkunskap eller anmälan behövs. Vårterminens datum är 14/1, 11/2, 10/3, 14/4 och 12/5.

Yoga helt enkelt i Ålidhemskyrkan

Måndagar kl 18. Med varsamma kroppsställningar, mjuka rörelser och medveten andning länkar vi samman kropp och sinne. Vi träffas 12 gånger, mellan 22/1 och 22/4. Begränsat antal platser. Anmälan.

Landa mjukt – Rörelse för kropp och själ!

Onsdagar kl 14.00-15.45, 8 tillfällen under våren, i Västerslättskyrkan. Inga förkunskaper krävs. Kostnadsfritt. Anmälan. Terminsstart 17 januari.

Promenad, Ersmarkskyrkan

Tisdagar kl 10.30. Vi promenerar i valfri takt tillsammans i Ersmark. Samling vid kyrkan. Ingen anmälan, kom de gånger det passar. Varje tisdag från och med 9 januari 2024.

Promenadgrupp i Tavelsjö

Måndagar kl 10 med samling utanför församlingsgården. Lätt gymnastik vid något stopp längs vägen. Vårterminen pågår 15/1–27/5.

Någon balanserar på en mossig stock i skogen.

Sitt- och balansgympa i Carlskyrkan

Måndagar kl 13.30-14.30. Kom och rör på kroppen och dela gemenskapen. Du blir varm, men inte svettig. Ta gärna med en vattenflaska (eller två om du vill ha det som hantlar).

Du kanske också är intresserad av:

Retreat & meditation

Ett sätt att hämta mer kraft. Vart tog själen vägen? Du stillar ditt sinne, skapar ett inre lugn och utvecklar en förmåga att lättare hantera dina tankar och känslor.

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Träffas & umgås

Kyrkan har många mötesplatser både på dag- och kvällstid. Kom och träffa både nya och gamla vänner. Lyssna på föredrag och musik, umgås och ät eller fika tillsammans runt om i stan.