En liten pojke med halmhatt sitter ute i naturen och ler mot kameran.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Kyrkan på barnens villkor

Här finns verksamhet samlad för barn upp till förskoleklass. Grupperna är fulla av lek, pyssel, berättelser från Bibeln och mycket mer. Barnkörerna finns samlade på en egen sida.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Några barn blundar och står med knäppta händer över ett altarräcke.

Barnkyrka i Carlskyrkan

Ungefär varannan vecka finns det möjlighet för barnen att vara med på ”barnkyrkan” i anslutning till söndagens gudstjänst. För barn från ca 4 års ålder och uppåt.

Familjekören på Backen

Familjekören ses några lördagar per termin kl 8.45–10.30. För barn upp till förskoleklass (0-6 år) tillsammans med föräldrar eller annan vuxen. Frukostbuffé, sång och lek. Drop-in, ingen föranmälan.

Några barn sitter runt ett bord och pysslar.

Kyrkis i Tavelsjö

Tisdagar kl 15.00–16.30 i Tavelsjö församlingsgård. För barn 4 och 5 år. Vi har andakt, pysslar, sjunger och leker innan vi avslutar med frukt och saga.

Söndagsskola i Grisbackakyrkan

På söndagar i samband med gudstjänsterna är det söndagsskola för barn från cirka tre år. Yngre barn har tillgång till lekrummet. Vårterminen pågår: 14/1-16/6. Klicka för att se vilka datum det är söndagsskola!

En kvinna hjälper en liten flicka att rita i ett rum fullt av människor.

Söndagsskola i Röbäcks kyrka

Kl 11–12 i samband med gudstjänsterna i Röbäcks kyrka.

Du kanske också är intresserad av:

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.

Barnkörer

Sjunga i kör handlar inte bara om låtar och musik utan minst lika mycket om kompisar, skratt och skoj och gemenskap.

En mamma sitter på golvet och leker med sin bebis.

Öppen förskola och andra grupper

I kyrkan finns många mötesplatser för små och stora tillsammans. Öppna förskolor, babykaféer och sångstunder för dig som är hemma med barn. Det kostar inget att komma och fikat är billigt.