Ett svartvitt piktogram med texten vänner hänger upptejpad på ett snöre, bredvid andra piktogram.

För dig med en funktionsnedsättning

Det finns något att göra för dig varje vecka runt om Umeå. Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive grupp.

Öppna förskolan - TilLiten

Torsdagar 13.00-16.30. Har du ett litet barn 0-6 år med funktionsnedsättning eller en sjukdom som leder till anpassningar i det dagliga livet? ​Då är öppna förskolan TilLiten en plats för ditt barn och dig.

Blå konfa

Konfirmation för dig som går i grundsärskola/anpassad grundskola eller träningsskola. På träffarna pratar vi om livet, om Gud finns och vad man tror på. Vi umgås, skrattar och leker mycket tillsammans. Du får chansen att träffa nya vänner och ha kul.

Blå träffen i Grisbackakyrkan

Onsdagar kl 18–20. Blå träffen är en öppen verksamhet för dig med eller utan funktionsnedsättningar. Vi använder enkla ord, bilder och tecken till stöd. Vårterminen pågår: 24/1–15/5.

Röd ballong på blå himmel

Blå fredag i Tegs kyrka

Varannan fredag kl 18–21 i Tegs församlingsgård. En öppen mötesplats för dig med funktionsvariation. Aktiviteter och fika med fredagskänsla. Vårterminen pågår: 26/1-31/5

Tre personer sitter och pratar runt ett bord. En av dem sitter i rullstol.

Med hela mig

Torsdagar jämna veckor kl 18.30-20 i Tegs kyrka. En samtalsgrupp om tro och liv för oss med fysiska funktionsnedsättningar/diagnoser. Vi delar gemenskap och samtalar om existentiella frågor, tro, liv och vardag, utifrån egna erfarenheter, bibeltexter och dikter. Ingen anmälan, kom när du vill och kan.