Foto: Kyrkbyrån/IE

Renovering av Älvsåkers kyrka

Renoveringen är klar och kyrkan återinvigdes 2 maj 2021. Se bilder och filmer från byggprojektet, steg för steg.

Kyrkan återinvigs 2 maj 2021

Hela renoveringen är klar. Församlingspedagog Johannes Hallberg och Anders Ingmår, präst i Älvsåkers kyrka visar runt och bjuder in till återinvigning som direktsänds via webb och Facebook. Klicka för att se filmen.

Renoveringen steg för steg, mars 2021

Nu är renoveringen snart färdig! Bänkar och möbler är på plats, snickerier och målerier börjar bli klara. Följ med Anders in på ett besök! Klicka för att se filmen.

Renoveringen steg för steg, december

Ett steg närmare målet! Strax innan jul blir rengöring av väggmålningar och fönsternischer klara, golvet är snart lagt och bänkarna börjar bäras in. Följ med in i Älvsåkers kyrka och titta! Klicka för att se filmen.

Renoveringen steg för steg, november

Renoveringen av Älvsåkers kyrka är i full gång. Platschef Marcus Fager från Bröderna Bergströms byggnads AB och målerikonservator Malou Genberg från K-konservator AB berättar hur långt projektet kommit nu. Klicka för att se filmen.

Renoveringen i bilder

Från start till mål, från de stora ingreppen till de små detaljerna. Se bilder från renoveringen av Älvsåkers kyrka.

Inför renoveringen av kyrkan

Församlingspräst Anders Ingmår berättar om vad renoveringen innebär. Klicka på bilden för att läsa artikeln som publicerades i Församlingsbladet i september 2020.

Gudstjänster firas på annan plats

Under renoveringen firas gudstjänster i församlingshemmet medan dop, vigslar och begravningar främst hålls i Tölö kyrka. Läs mer.