Sjung i kör!

Gospel eller kammarkör? Vad passar dig? I Kungsbacka-området finns många olika köralternativ.

Sjung i vårens projektkör

Nu söker vi män i åldrarna 18-40 år som tycker om att sjunga och vill vara med i vårens projektkör. Anmäl dig här!

Julkör i Älvsåker kyrka

Älvsåkers kyrkokör

Blandad kör som medverkar i Älvsåkers kyrka, mestadels vid gudstjänster. Torsdagar kl 18.30-20.30, Älvsåkers församlingshem.

Våga sjunga-kör i Älvsåker

Kanske längtar du efter att sjunga, men är osäker på om du kan eller vart du ska vända dig? Nu finns Våga sjunga-kören där alla är välkomna, oavsett sångvana. Här får du bli vän med och träna din röst varannan onsdag (jämn vecka) kl 19.15-20.15 i Älvsåkers kyrka.

Tölö kyrkokör

Blandad kör med rik och varierad repertoar. Du behöver viss körvana och förtrogenhet med noter för att trivas riktigt bra. Vi medverkar i gudstjänsten i Tölö kyrka en gång i månaden, och sjunger större verk vid konserter. Måndagar kl 19-21, Tölö församlingshem.

Tölö Vocalis

Kammarkör vars medlemmar har god körvana och sjunger en avancerad repertoar i högt instuderingstempo. Ensemblen utforskar det bästa inom den klassiska kyrkomusiken med en tyngdpunkt på Johann Sebastian Bach. Den som är intresserad av att bli medlem är välkommen att kontakta körledaren för provsjungning. Tisdagar kl 19-21 udda veckor och en lördag/mån, Tölö församlingshem.

Trivselkören - Varla

Vuxenkör för nybörjare och vana körsångare som längtar efter glädjen att sjunga tillsammans med andra. Medverkar bland annat vid gudstjänster. Tisdagar kl 15-17.30 i Varlakyrkan.

Varla Gospel

Flerstämmig gospelkör som medverkar bland annat vid gospel- och lovsångsgudstjänster. Leds av Sara Arvidsson Selan. Torsdagar kl 19-21, Varlakyrkan.

Körer för barn och unga

En pojke med vit skjorta står med notblad i famnen. Personer i svart kostym står runt om.

Kungsbacka gosskör, 6-19 år

En kör för killar i åldrarna 6-19 år som gillar att sjunga! Här finns möjlighet att utvecklas i en målmedveten kör. Välkommen att söka till Kungsbacka gosskör.

Barnkör från 7 år, i Älvsåker

Sång är glädje och gemenskap. Kom och lär dig mer om din röst och musikens grunder tillsammans med andra barn. Onsdagar kl 15-16 i Älvsåker församlingshem. .