Foto: Johannes Hallberg

Cafégemenskap i Älvsåker

Välkommen torsdagar kl 12-14 i Älvsåkers träffpunkt, Sidensvansvägen 2 (OBS! Ny plats!). Andakt och färdiga smörgåsar. Kostnad: 30 kr/pers.

Program våren 2024

OBS! Med anledning av renovering av församlingshemmet träffas vi från och med v13 på Älvsåkers träffpunkt, Sidensvansvägen 2.

Tors 25 jan - Cafégemenskap

Tors 1 feb - Cafégemenskap

Tors 8 feb - Cafégemenskap

Tors 15 feb - Cafégemenskap

Tors 22 feb - Sopplunch ”Tryggare kan ingen vara”: Peter Naryd, Gunilla Spjuth och Per Jönsson låter oss träffa en av våra mest folkkära psalmförfattare Lina Sandell. Kostnad 40 kr.

Tors 29 feb - Cafégemenskap

Tors 7 mars - Cafégemenskap

Tors 14 mars - Sopplunch ”Det bara Maria visste”: Åsa Hagberg guidar oss med sånger och bilder in i Marias berättelse hela vägen från födelse till pingst. Kostnad 40 kr.

Tors 21 mars - Cafégemenskap

Tors 28 mars - Cafégemenskap

Tors 4 april - Cafégemenskap

Tors 11 april - Cafégemenskap

Tors 18 april - Sopplunch. ”Älvsåker förr och nu”: Ingun Adolfsson berättar och visar bilder om vår bygd. Kostnad 40 kr. OBS! Ny plats: Tölö församlingshem.

Tors 25 april - Cafégemenskap

Tors 2 maj - Cafégemenskap

Tors 16 maj - Sopplunch. ”Våra vänner bina”: Anna och Roger från Kungskupan berättar för oss om våra bin på kyrkogården. Kostnad 40 kr.

Tors 23 maj - Cafégemenskap

Tors 30 maj - Cafégemenskap

Tors 6 juni - Cafégemenskap

Tors 13 juni - Midsommarbord, kl 12-14.30. Visduon Gun & Susanne
sjunger och spelar för oss. Kostnad 40 kr.