Körsång

Från stora klassiska verk och traditionell kyrkomusik, till svängig gospel och moderna popmelodier – att sjunga i kör är Sveriges största och mest levande folkrörelse och oavsett vad du vill sjunga så tror vi att du kan hitta en kör som passar just dig!

Svenska Kyrkan har alltid varit en av de största arrangörerna av körverksamhet. Körsång har bevisade hälsoeffekter och ger människor ur olika sociala sammanhang tillfälle till umgänge. Det finns en fantastisk skatt av kyrkomusik just för kör!

Läs mer om våra olika körer genom att klicka dig vidare nedan.

Västlands kyrkokör

Västlands kyrkokör är en blandad kör på alla sätt - herrar som damer i alla åldrar är välkomna och repertoaren spänner från musikal och schlager till mer traditionell kyrkomusik. Kören leds av kyrkomusiker Viktor Edwardsson.

S:t Olofskören

S:t Olofskören med bas i Hållnäs-Österlövsta församling medverkar i gudstjänster, konserter och vid kyrkoårets högtider. Kören består av dam- och herrstämmor och är till för dig som har sångvana. Kören leds av organist Lukas Arvidsson.

Tierps manskör

Tierps manskör är ett samarbete mellan Tierps pastorat och föreningen Tierps manskör. Kören är en traditionell manskör som grundades 1935. Kören sjunger fyrstämmigt och repertoaren sträcker sig över många genrer.

Tierps damkör

Tierps damkör är för dig som identifierar dig som kvinna och vill sjunga flerstämmigt i olika genrer. Kören ingår i pastoratets rika gudstjänst- och konsertliv och leds av kyrkomusiker Matilda Elf.

Barnkörer

I Tierps pastorat har vi kombinerade kör- och barngrupper för barn i olika åldrar. Till dessa grupper är alla välkomna, men anmälan krävs. Här hittar du mer information om våra barnkörer och webbformulär för anmälan.