Foto: Camilla Sellberg

Öppen besökstid

Varje onsdag kan du träffa en diakon utan att boka en tid. Hit kan du komma i förtroende om du behöver hjälp.

Vi har drop-in-mottagning på onsdagar 9-11:00 i Kyrkans hus, Floragatan 4, Sundsvall. Här träffar du en diakon. Du kan prata om det som tynger dig. Du kan få en matlåda och bröd. Besök är kostnadsfria och givetvis råder sekretess.

När det gäller ekonomiska frågor har alltid kommunen ett huvudansvar, dit bör du vända dig i första hand. Det finns emellertid möjlighet att söka hjälp i vår församling genom fondansökningar, under vissa förutsättningar – du skall vara boende i Sundsvalls församling och ta med underlag som visar hur din ekonomi ser ut. En fondansökan tar några veckor att behandla.

Vill du hellre boka ett besök så ringer du. När du ringer ber du att få tala med en diakon - diakoner har gedigen erfarenhet av samtal om livet och dess händelser.
Ring 060-53-10-100.