Närbild på foten av någon iklädd vit kåpa och brandgula skor med blåa snören.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Konfirmationsgruppen Upptäckarna

Nyhet Publicerad

"Upptäckarkonfa" - en grupp för dig med funktionsvariationer som vill upptäcka och utforska livet, dig själv och ha roligt.

Vill du också bli en upptäckare? Då är detta gruppen för dig.

Kanske går du på Hagaskolan eller Höglundaskolan i grundsär år 8-10 eller Västermalms gymnasium år 1. Var med och häng med dina kompisar på hemmaplan, utforska vem du är, men framförallt allt ”provtänker” om livet och göra nya erfarenheter tillsammans. Vi träffas i en mindre grupp.

I alla våra konfirmationsalternativ ingår också andakter, samtal om de viktiga frågorna, gruppövningar men framförallt att ha skoj. Träffarna är varje vecka, var vi kommer att vara beslutar vi när vi börjar. Det här alternativet är ett samarbete mellan två församlingar i Sundsvallsområdet, Sköns och Sundsvalls församling.

För frågor kontakta Robert Nordlund i Sköns församling och Helena Löfvander i Sundsvalls församling. Präst i gruppen blir Anders Lööv.