Du som drabbats av sorg

Plötsligt tar livet en ny vändning ochdet blir aldrig mer detsamma.
Döden kom förbi och sorgen flyttade in. Många känslor och frågor väcks till liv.
I början är det många praktiska bestyr att ta itu med, människor hör av sig och beklagar, det kommer kanske blommor och brev. När begravningen är över kommer den stora tystnaden och tomheten.

Hur ska mitt liv bli nu?
Vad händer efter döden?
Hur ska jag orka?

När en tid har gått kommer du att få en inbjudan av Svenska kyrkan att vara med i en samtalsgrupp. Den gruppen går under namnet Leva vidare. För det är precis vad det handlar om. Du skall leva vidare trots det som hänt, och där kommer du att möta andra i samma situation.

Vi träffas i små grupper och pratar om olika saker som har med den nya livssituationen att göra.

Detta är ett erbjudande som du kan tacka ja eller nej till, men att dela svåra
och nya händelser med varandra ger mer kraft och hopp än du kanske tror.

Döden är inget vi vill ska hända, men är ett livsvillkor och ingen av oss kommer undan.

Våga komma med i en Leva vidare-grupp och ge din nya situation en chans.

Frågor? Kontakta pastorsexpeditionen i Selångers församling, tel 060-56 35 75
eller e-post: selanger.forsamling[at]svenskakyrkan.se