Foto: Angelica Örneholm

Välkommen att konfirmeras

Här finns information kring 2023-2024 års konfirmationsundervisning. Här hittar du mer information om konfirmationsgrupperna och hur man anmäler sig.

Konfirmandåret börjar med en upptakt för blivande konfirmander och vårdnadshavare torsdag 14 september med mässa i Östhammars kyrka kl 18 och därefter ses vi i  församlingsgården i Östhammar.  På upptakten får man chans att ställa sina frågor och träffa ledarna. Det är under denna upptakt som man anmäler sig till den grupp man känner för. Läser du detta när den 14 september varit men är sugen på att konfirmeras, hör av dig till Christian Bonde så hittar ni en lösning.

1. Veckokonfa:

Vi träffas i princip varje onsdag när det inte är lov direkt efter skolan. Fika finns från 15.30. kl. 16.00 börjar själva träffen, som avslutas med en andakt/kort bön.

Träffarna slutar 17.50 så att Öregrund-Gräsöborna kan ta 18.03-bussen hem. Vi åker på läger i slutet av september.

Konfirmationen äger rum i Börstils kyrka, lördag 18 maj kl.14:00.

2. Lovkonfa:

Första träffen är 21 oktober och sedan ses vi den  31 oktober - 1 november.  Sedan ses vi två dagar på jullovet 5-6 januari. Under 2024 ses vi på sportlovet 20-21 februari och åker på läger under påsken 31 mars - 3 april. Sista träffarna är under en vecka i juni, då ses vi tisdag till fredag 11-14 juni. Konfirmationen äger rum lördag 15 juni, kl 11 i Gräsö kyrka.

Frågor angående konfirmation görs till Christian Bonde (kontaktuppgifter nedan).

OBS! I Roslagens norra pastorat kan du konfirmeras under hela din högstadieperiod. Kontakta oss så löser vi det.

Kontaktperson: christian.bonde@svenskakyrkan.se tel 0173-428 17.

En konfirmand har ett halsband med ett kors runt halsen.

Röster om Konfirmation

Här kan du läsa om vad några av 2018/2019 års konfirmander tyckte om sitt konfirmandår

Konfirmation

Vad är konfirmation? Konfirmation betyder bekräftelse. Det handlar om att man under ett år lär sig mer om sig själv, om människor och om Gud. Kan kärlek vara för evigt? Finns Gud? Hör jag hemma någonstans? Det är några frågor som vi tillsammans söker svar på under året.