En flicka vid fikabordet sträcker upp sina armar.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Vår verksamhet - kom och var med!

Välkommen att mötas, umgås och fira gudstjänster och högtider i församlingens kyrkor och i församlingshemmen. Här hittar du olika verksamheter som vi har i Överkalix församling - för alla åldrar.

Några mammor sitter på golvet med sina bebisar.

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är en viktig del av församlingen. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vi vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Någon spelar piano.

Musik och kör

Körer, konserter och annan kultur har en stor plats i Överkalix församling. Du är välkommen att komma och lyssna eller titta, eller att själv vara med och medverka.

En kvinna vid ett matbord tar skrattande en sked soppa.

Vuxna

Sång, musik, andakter, luncher och föredrag. Du är hjärtligt välkommen till våra aktiviteter och till vår gemenskap.

En flicka hjälper en kvinnlig präst med nattvarden.

Gudstjänster och andakter

I kyrkan samlas vi varje vecka för att fira gudstjänster och andakter tillsammans. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Det händer i församlingen

I webbkalendern hittar du gudstjänster, barnverksamhet, konserter och allt annat som händer i Överkalix församling och i hela Svenska kyrkan runt om.

Kontakta Överkalix församling

E-post: overkalix.forsamling@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Södra kyrkogatan 9, 956 31 Överkalix.