Foto: Majsan Wickert

Påskvandringar

Upplev påsken i naturen. Följ med på en vandring under annandagen. Vi utgår från Roslags-Kulla församlingshem och vandrar tillsammans med flera stopp på vägen.

Långfredagsvandring på Ljusterö

Vi vandrar tillsammans på långfredagen med utgångspunkt vid Ljusterö kyrka.

Start vid Ljusterö kyrka på långfredagen, fredag 29 mars, kl. 11.00

Kostnadsfritt. Ingen föranmälan behövs.

Påskvandring annandag påsk i Roslags-Kulla

Kom med på den traditionsenliga påskvandringen, ibland även kallad Emmausvandring, där vi får följa lärjungarnas vandring till Emmaus dagen efter påskhögtiden. Efter vandringen blir det mässa och brunch i församlingshemmet.

Präst: Valentine Aderibole

Start vid Roslags-Kulla kyrka på annandag påsk, måndag 1 april, kl. 11.15

Kostnadsfritt. Ingen föranmälan behövs.

Påsken är hoppfull

Påsken förmedlar hopp och påminner oss om livets gåva. Påsken firar vi för att påminna oss om att Jesus uppstod några dagar efter att han hade dött på korset. Ta del av påskens drama från död till liv.

Solnedgång mot en kal kvist.

Stilla veckan och påsk

Stilla veckan och påsk rymmer ett drama med vänners svek, maktens grymhet och Guds ingripande. Händelserna förändrade livsvillkoren för all framtid.

Pilgrimsleden Ljusterö

På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ. Samtidigt stillar du din nyfikenhet. Vad möter du bortom vägkröken, och inom dig?