Dop, vigsel & begravning

Ska ditt barn döpas eller vill du själv bli döpt? Det kanske är tid för bröllop eller för att ta ett vackert avsked av en anhörig. Alla våra kyrkor är öppna för dop, vigsel och begravning och det är helt gratis för dig som är medlem i Svenska kyrkan.

Om du som är boende i Oscars församling väljer att genomföra en kyrklig handling i en annan församling så är det fortfarande kostnadsfritt. På samma sätt kan du som ej bor i Oscars församling exempelvis gifta dig i någon av våra kyrkor.

En kvinna och två små barn står tillsammans med en kvinnlig präst vid en dopfunt.

Dop

Dopet är Guds kärleksförklaring till varje människa och en påminnelse om vårt ursprung hos Gud. I dopet ser, hör och upplever vi att alla är välkomna i Guds stora gemenskap.

Vigsel

Vill ni gifta er i Oscars församling? Ni har möjlighet att välja mellan fyra kyrkor och sommartid även Oscars Lillkyrka.

Begravning

Våra kyrkor, präster och musiker är tillgängliga för dig i glädje och sorg

Oscars församlingssal på Fredrikshovsgatan 8.

Våra lokaler

Önskar ni hyra lokal i samband med exempelvis dop eller begravning?