Sms från Novus: Undersökning för Svenska kyrkan i Örebro mars 2024

Nyhet Publicerad

Har du fått ett sms med fråga om att besvara en webbenkät? I slutet av mars 2024 gör Svenska kyrkan i Örebro en undersökning. Den genomförs av undersökningsföretaget Novus. Syftet med undersökningen är att ta reda på vad de som bor i vårt område känner till om Svenska kyrkan.

Under slutet av mars 2024 kommer cirka 800 personer i Örebro och Lekeberg att tillfrågas om att delta i en undersökning. Det sker i ett sms med en länk som leder till en webbenkät.

Det är Svenska kyrkan i Örebro som står bakom undersökningen. Den genomförs av undersökningsföretaget Novus.

Så här ser det sms ut som skickas för att be boende i Örebro och Lekeberg att svara på en webbenkät.

Här kan du läsa mer om Novus.

Frågan om att delta går till personer från 16 år och uppåt, oavsett om man är medlem i Svenska kyrkan eller inte.

Liknande undersökningar görs av Svenska kyrkan runt om i Sverige, bland annat i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Växjö.

Syftet med undersökningen är att ta reda på vad de som bor i vårt område känner till om Svenska kyrkan och det arbete Svenska kyrkan i Örebro utför.