Noter
Lyssna

Nyhet / Publicerad 17 februari 2017 / Ändrad 28 augusti 2024

Körer i Almby församling

Varje vecka fylls våra församlingslokaler av härlig körsång och det finns plats för mer musik - Välkommen du också!

Sjung i kör!

Välkommen att sjunga tillsammans! Läs mer om körerna i Almby kyrka här nedan.

Det finns också en sånggrupp som träffas och övar inför några gudstjänster varje år i Den gode herdens kapell.

I Sörbykyrkan finns också körer (samarbetskyrka Svenska kyrkan/EFS), se mer på hemsidan www.sorbykyrkan.nu

Försångare och instrumentalister

Sjunger eller spelar du ett instrument och vill bidra med musik i gudstjänsterna? Du behövs!  För mer information, kontakta Tobias Kihlström, 019-15 47 12 eller tobias.kihlstrom@svenskakyrkan.se

Körer för barn och ungdom

Ungdomskör i Almby

Välkommen du som går i årskurs 5 och uppåt till ungdomskören Almbys unga sångare! Vi träffas i Almby församlingshem.

Almby kyrkas barnkörer: Lillkören och Almby kids!

För barn i förskoleklass-åk 4 finns två barnkörer: Almby lillkör för de yngre barnen och Almby Kids för de äldre barnen.

Körer för vuxna

Almby kyrkokör

Blandad (kvinnor och män) vuxenkör med varierad repertoar. Sjunger vid konserter och gudstjänster.

Seniorkören i Almby

Kör i Almby församling för dig som är pensionär!

Sånggruppen i Den gode herdens kapell

Vi sjunger på gudstjänster i Den gode herdens kapell i Brickebacken, Almby församling

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.