En kvinna läser ur Bibeln.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Bibelsamtal

Välkommen till "Öppet hus" med betraktelse om kommande söndags bibeltexter, musik och fika. Varannan torsdag 14.00 Gamleby församlingshem.

BIBELSAMTAL

Bibelsamtal - samtal om Kyrkans tro och lära. Hur förstår vi bibelns texter och vilka perspektiv kan de ge i våra existentiella frågor, i dagens samhälle och kyrkans liv?

Välkommen att läsa och samtala om kommande söndags bibeltexter.

Bibelsamtal i Gamleby församlingshem

Välkommen till "Öppet hus" med betraktelse om kommande söndags bibeltexter, musik och fika. Gamleby församlingshem, varannan torsdag kl. 14.00.

Gudstjänster

Varje vecka firas många gudstjänster i pastoratets församlingar, ibland på någon vardag men främst under helgerna.

Svenska kyrkans gemensamma sidor

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Närbild på guldfärgade kugghjul i ett urverk.

Årets högtider

Inom kristendomen finns det många högtider. Kristendomens viktigaste högtider är jul, påsk och pingst. De flesta av årets högtider kretsar kring händelser i Jesu liv, men det finns också högtider som lyfter fram helgon, martyrer och apostlar.

Nyfiken på Gud?

Läs om kristen tro