Kyrkoval 2021

Söndag 19 september 2021 är det val i Svenska kyrkan. Alla medlemmar som är 16 år och äldre kan rösta om hur de vill att Svenska kyrkan ska styras.

Nomineringsgrupper och kandidater

Här kan du söka efter nomineringsgrupper och kandidater som ställer upp i kyrkovalet 2021. Det går att söka antingen efter postnummer eller via stift, kommun eller församling. (Obs! Sidan fungerar inte med webbläsaren Internet Explorer.)

Sök nomineringsgrupper och kandidater

Vad vill nomineringsgrupperna i Märsta pastorat?

För att hjälpa väljarna att lära känna de nomineringsgrupper som ställer upp lokalt i Kyrkovalet i Märsta pastorat, har alla grupper fått möjlighet att svara på några frågor. Svaren ser ni nedan. Grupperna är sorterade i bokstavsordning utifrån angivna gruppnamn.

Om kyrkovalet

I kyrkovalet röstar väljarna om vilka som ska vara med och bestämma i Svenska kyrkan de kommande fyra åren.

Så röstar du

Information om hur, var och när du kan rösta i kyrkovalet.

Tillgänglig webb

Sidor om kyrkovalet med information på lätt svenska, talad webb och teckenspråk.

På andra språk

På andra språk/In other languages

Här finns information om kyrkovalet på andra språk. Information about the election in Church of Sweden translated to several languages.

Webb för nomineringsgrupper och kandidater

För nomineringsgrupper och kandidater

Information som vänder sig till nomineringsgrupper och dig som kandiderar.

Foto på röstkortskuvert. I bakgrunden ser man personer som köar.

Kyrkovalet - demokrati i kyrkan

Nästa kyrkoval äger rum 21 september 2025. Informationen på den här webbplatsen rör kyrkovalet 2021 och uppdateras fortlöpande.