Guidning i Lunds domkyrka av guide Melissa
Foto: Karin Rosvall

Boka visning för företag och organisationer

Upplev Lunds och domkyrkans historia genom en visning i en 900 år gammal miljö. En unik upplevelse där du tar din grupp genom tid och rum. Det finns också möjlighet att boka mötesrum med god hemmalagad mat för egna möten.

Med guide levandegörs historien

Lunds domkyrkas egna guider tar med din grupp på en spännande rundvandring genom såväl dåtid som nutid. Guiden både levandegör historien men visar också på hur kyrkan används idag och berättar om den senaste forskningen inom kyrkohistoria.

En dag i historiens tecken med din arbetsgrupp

Passa på att göra en heldag med din arbetsgrupp. En visning i Domkyrkan kan kombineras med en fokuserad men avslappnad meditation i det nyrenoverade Liberiet. Eller varför inte prova på en guidad pilgrimsvandring? Finns även pilgrimsvandring för de som har svårt att gå. Få en tur av Domkyrkoplatsen och Lunds fram- och baksida; Krafts torg. Boka ett mötesrum och ha en kreativt möte med din grupp på Domkyrkoforum och avsluta med god hemmalagda mat antingen i Domkyrkoforum eller på det närliggande restaurangen på Kulturen - där ni även kan få guidade visningar i historiens tecken. Ta en dag för att få djup och förståelse till varför vi är där vi är idag.

Anpassningar efter era önskemål och fokus

Visningar kan anpassas efter era önskemål eller fokusområden som ni arbets med till vardags; matematik, arkitektur, pedagogik, musik, konst, historia med mera. Alla visningar tar cirka 45 minuter och vi tar max 25 personer per grupp.

Kostnad för visning för företag och organisationer:

• Guidning under kyrkans ordinarie öppettider, vardagar: 1100 kr
  • Guidning under kyrkans ordinarie öppettider, lördag, söndag och helgdag: 1300 kr
  • Språktillägg vid annat språk än svenska: +200 kr (engleska, tyska, spanska och franska erbjuds)
  • Guidning utanför öppettider, kontakta domkyrkoguiden.

Avgiften ovan ska betalas innan guidningen påbörjas. Betalning sker antingen i förskott med faktura eller på plats vid informationsdisken inne i domkyrkan, kortbetalning.

Lunds domkyrkoförsamling samarbetar med Sensus