Ungdom

För dig som är 13 år och uppåt finns kyrkans ungdomsgrupper. Här kan du också läsa mer om konfirmation i Lund.

För dig som är ung och funderar över livet, söker en ny gemenskap eller bara vill hänga, finns våra ungdomsgrupper.

Det finns samtals- och studiegrupper, körer och grupper som bara träffas, fikar och umgås eller hittar på andra aktiviteter tillsammans. Under Kontakta oss i menyn hittar du Lunds församlingar, här kan du läsa vad varje församling har att erbjuda.
Här finns också någon som har tid att lyssna på dig. För den som går och bär på något tungt finns präster med tystnadsplikt att tala med.
Den som är ung och vill engagera sig för en rättvisare värld kan arbeta med internationellt arbete i församlingen eller söka till utbytesprogram.

Bli volontär och åk på utbyte. Klicka här för att läsa mer!

paus

Varje fredagseftermiddag klockan 15.30 samlas ungdomar i Lunds domkyrkas för att stanna upp inför helgen.

PAUS – stillhet inför helgen, är en möjlighet för dig som vill samla ihop dina tankar efter skolveckan, koppla av och fira en kort andakt i Lunds domkyrkas krypta. Vi träffas varje fredag klockan 15.30 (under skolterminerna) i ett av de små sidokapellen i kryptan (det som ligger rakt fram när du kommer nedför trappan).

Konfirmation

Vill du träffas i en konfirmandgrupp på vardagskvällar under terminen? Eller åker du hellre med på ett längre sommarläger? Med Svenska kyrkan i Lund finns det flera olika vägar till konfirmation, så att du kan välja den väg som passar dig bäst.

SKUBB

SKUBB är en ungdomsgrupp för dig som är över 14 och vill ha en plats att umgås, fika, vara med i diskussioner och göra roliga saker tillsammans med andra!

All Saints Club

För ungdomar efter konfirmation