Tillsammans kan vi hjälpa!

...särskilt i dessa tider av coronasmittan!

Vårt bidrag behövs ständigt!

Över 20 miljoner människor är drabbade av en pågående hungerkatastrof. Människor dör redan av brist på mat och vatten. Behoven är enorma och Svenska kyrkan finns på plats genom lokala partners i bland annat Somalia, Etiopien och Sydsudan. Din gåva behövs!

FN larmade redan i februari om att människor dör av svält i delar av Sydsudan. Över 20 miljoner människor omfattas av hungerkatastrofen som berör människor i bland annat Nigeria, Sydsudan, Somalia, Etiopien och Uganda. Det som till en början handlade om undernäring och hunger har i många delar nu övergått i regelrätt svält.

Tiden håller på att rinna ut för 1,4 miljoner barn, rapporterar hjälporganisationer. Svår torka de senaste åren har gjort att boskap har dött, skördar förstörts och bristen på vatten är nu akut.

Den pågående svältkatastrofen är enligt FN den värsta humanitära krisen sedan andra världskriget. Läget förvärras ytterligare av att det pågår stridigheter och konflikt i flera av de drabbade länderna. Att säkra tillgången på mat och vatten är högsta prioritet.

Du kan bidra till ett bättre liv för någon genom att ge en gåva!

SWISHA 900 12 23 och ge en frivillig gåva!

TACK FÖR DITT STÖD!

ACT Svenska kyrkan

ACT Svenska kyrkan är Svenska kyrkans internationella arbete.

Vi alla lever under samma himmel och har samma rättigheter. Men att verkligheten tyvärr inte ser ut så. Därför behövs ACT Svenska kyrkan.