Foto: Alex & Martin /Ikon

Dop, bröllop och begravning

Svenska kyrkan finns där genom hela livet. Från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Kontakta församlingsexpeditionen

Välkommen att kontakta oss om du vill boka dop, bröllop eller begravning, hyra lokaler eller om du har andra frågor som rör församlingen. (Frågor om kyrkogårdar och gravar hänvisas till Kyrkogårdsförvaltningen)
Telefon församlingsexpedition: 0300-56 98 00
Expeditionstider: måndag-torsdag 10:00-11:30 och 13:00-15:00
Epost: kungsbacka-hanhals.forsamling@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Församlingshemmet Skansen, Storgatan 2, Kungsbacka
Postadress: Box 10218, 43423 Kungsbacka

En bebis i dopklänning vilar i någons famn. I bakgrunden står en präst.

Dop

Välkommen till livet och kyrkans gemenskap! Barn, unga och vuxna är lika välkomna att döpas. Man behöver inte prestera något, tro på rätt sätt eller förstå allting. Tvärtom – dopet är en gåva som bara är att ta emot.

Bröllop

Planerar ni ert bröllop? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Här kan ni läsa mer om vigselgudstjänsten och hur man bokar präst och kyrka.

Levande ljus i kyrkan

Begravning

När en människa som står dig nära dör behöver du ta hand om dig och få tid att sörja. Men kanske är det inte nog med sorgen. Kanske är du den som ansvarar för allt det praktiska kring dödsfallet – att berätta för andra, att beställa en kista och att ordna med begravningen?

Spela upp inspelad musik i kyrkan

Kungsbacka-Hanhals församling erbjuder levande musik vid dop, bröllop och begravningar. Spotify Business finns inte längre och din privata Spotify får inte spelas upp i offentliga miljöer. Om du vill ha inspelad musik vid dop, bröllop och begravning, ta med dig köpt CD-skiva eller nedladdad och betald musik från exempelvis Itunes.