Nyanläggning av askgravplats i Aspås och Näskott

Ett arbete pågår att anlägga nya askgravplatser på kyrkogårdarna i Aspås och Näskott.

Arbetet med anläggning av askgravplats i Aspås pågår och strukturen börjar ta form med häckar och nya träd. Rabatter och gångväg börjar ta form. Utsättning pågår för själva hällarna där namnskyltar skall sitta, med tillhörande planteringar.

- Det kommer att bli mycket bra och harmonierar med grundidén från Marie Gunnarsson som skissat på utformning och föreslagit växter. Säger Stefan Ångström, kyrkogårdschef i Rödöns Pastorat.

Arbetet med anläggning av askgravplats i Aspås.

Vaktmästarna som utför arbetet är mycket engagerade och måna om ett toppenresultat.

När grävarbetena är klara i Aspås kommer vi att flytta grävaren till Näskott, för att göra grävningen för askgravplatsen även där. Det beräknas bli inom de närmsta veckorna beroende på övrig verksamhet.