Foto: Pixabay

Pilgrimsvandra i vår och sommar

Nu finns två möjligheter - i maj och juni.

Vill du prova på att pilgrimsvandra? Här finns två möjligheter att följa med på vandring tillsammans med en grupp;  den ena vandringen är en dag och den andra en vecka (med möjlighet att enbart vandra delsträckor).

Knivsta – Alsike kloster

Lördag 13 maj. Samling vid Knivsta järnvägsstation kl. 10.00. Sedan vandring i grupp till Alsike kloster,  ca 7 km. Väl framme blir det mässa i klostrets kapell, samtal med syster Karin och lunch (egen matsäck). Ingen kostnad för deltagande, men ring gärna och anmäl dig till Jan-eric Jonsgården, tel. 0708-855775.

Ingegerdsleden: Storkyrkan i  Stockholm – Uppsala Domkyrka

2-8 juni. Den gamla pilgrimsleden mellan Stockholm och Uppsala återinvigdes för tre år sedan och fick namn efter Olof Skötkonungs dotter Anna av Novgorod (vars flicknamn var Ingegerd).  Här ges möjlighet att vandra hela leden: Gamla-stan – Kista- Rotebro- Rosersberg- Sigtuna – Knivsta- Sunnersta- Uppsala. Det är också möjligt att enbart vandra enskilda delsträckor. Ingen kostnad för dagvandrare. För övriga kostar det 200 kr per dag. Då ingår mat och logi på församlingshem.
Anmälan senast 22 maj.

Läs mer här: https://www.svenskakyrkan.se/knivsta/pilgrimsvandra-fran-storkyrkan-i-stockholm-till-uppsala-domkyrka

För mer info kan du också ringa Olof Norberg, tel. 018-346808