Diakoni

Svenska kyrkans sociala arbete kallas diakoni. Det innebär omsorg om och möte med människor i utsatta situationer. Med Jesu liv som inspirationskälla och förebild vill kyrkan hjälpa de svaga och utsatta och möta alla människor med respekt och medmänsklighet.

Behoven för och orsakerna till att ta kontakt med diakonin kan se olika ut – alla är välkomna. Genom diakonin ordnar våra församlingar  verksamheter där vi strävar efter kärleksfull och helande gemenskap där alla blir sedda och bekräftade.

Som ledare för vårt diakonala arbete är diakoniledaren Tezz Valberg Ekdala anställd. Om du vill veta mer om vår diakonala verksamhet eller vill träffa någon för samtal, så kontakta Tezz.

Välkomna till Lunch & gemenskap på tisdagar 11.30-13 i Knislinge församlingshem!

Här hittar du information om Celebrate Recovery.

Fyra gånger per år bjuder vi in till Kreativt kafé.