Alphakurs

Grundkurs i kristen tro

Vår tid kännetecknas av ett ökat intresse för livets djupare frågor. För att möta det intresset hålls på många håll i Sverige (och över hela världen!) så kallade ALPHA-kurser om kristen tro och livets stora frågor. Vid ett drygt 10-tal träffar presenteras kristen tro på ett enkelt sätt, vi delar tankar med varandra och utforskar meningen med livet.

Man kan komma till en Alpha-kurs av många olika skäl. En del vill undersöka om Gud finns, och vissa har frågor de vill diskutera. Många har aldrig varit i kyrkan. Andra kan ha gått i kyrkan under någon period men sen kommit ifrån det. Några är vana gudstjänstfirare men vill fördjupa sin tro.

Varje höst brukar vi starta en ny kurs. Hör av dig till Fredrik Carlsson eller Peter Kogler om du är intresserad.