Du har väl inte missat Kyrkans klassiker?

Nyhet Publicerad

Kyrkans klassiker handlar om att lära känna kyrkans tro och liv under ett år. I mars i år bjöd biskop Sören Dalevi alla som klarat klassikern till biskopsgården på blåbärssoppa. Nu har du en ny chans på en inbjudan till biskopsgården i Karlstad när du är klar!

Foto: Peter Pasalic Östborg/Svenska kyrkan Karlstads stift

Första helgen i mars bjöd biskop Sören in alla som klarat Kyrkans klassiker och Kyrkans lilla klassiker till biskopsgården i Karlstad för att fira. Det var en sådan succé att biskopen vill bjuda in nya deltagare i september 2024.

– Det var väldigt lyckat, det kom drygt tjugo personer och vi delade erfarenheter och reflektioner tillsammans. Det var väldigt fina samtal! Det var många som berättade om hur viktig klassikern hade varit för dem, och därför är det också självklart att vi fortsätter puffa för detta, säger Sören Dalevi, biskop i Karlstads stift.

Fördjupa dig i kyrkans tro och liv

Kyrkans klassiker lanserades av Kyrkans tidning 2022 och i Karlstads stift hängde vi på med Kyrkans lilla klassiker. Det handlar om att be, läsa bibeln, fira gudstjänst och träna sin omtanke om andra, en klassiker för själen. En annorlunda klassiker helt enkelt!

Du kan ladda ner en digital version av en fyllningsbra folder för Kyrkans klassiker och Kyrkans lilla klassiker via länken nedan. Vill du ha en utskriven folder kan du fråga i din församling eller besöka stiftskansliet i Karlstad. Den ifyllda foldern skickas till stiftskansliet, antingen via e-post eller brev. Adress finns på foldern.

Kyrkans klassiker

Upptäck kyrkans tro och liv under ett kalenderår, gör Kyrkans klassiker. Det handlar om att be, läsa bibeln, fira gudstjänst och träna sin omtanke om andra. När du är klar blir du inbjuden till biskopsgården i Karlstad för att fira!

Om Kyrkans klassiker

Bakom Kyrkans klassiker står Kyrkans tidning. Mer information om klassikern finns på tidningens webbplats.