Välkommen till en ny termin!

Nyhet Publicerad Ändrad

Vill du sjunga i kör? Hitta en ny gemenskap? Leka, pyssla eller kanske meditera? Välkommen till en ny termin! I den nya utbudskatalogen Alla får plats hittar du allt som händer. Du kan bläddra i den nedan eller klicka runt här på sidan. Eller varför inte söka upp "din" grupp via sökrutan i högra hörnet? Välkommen!

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

Gillar du att sjunga?

Nu startar snart alla körer för hösten. Att musiken och gemenskapen i en kör är helande, det upplever de flesta körsångare. Det vi vet är att kroppen syresätts, spänningar släpper och stresshormonerna minskar. Välkommen att hitta "din" kör!

Sopptallrik med änglar runt kanten.

Fika och soppa

Näring för kroppen och gemenskap för själen. Att dela en måltid är det perfekta sättet att lära känna andra människor. Att fika eller äta soppa kostar inget hos oss men du får gärna lämna en frivillig gåva.

Ett litet barn spelar på en tamburin som ligger på en röd matta. Andra barn och vuxna sitter runt omkring.

Barn & familj

Det finns många mötesplatser för föräldrar och barn i kyrkan. Både öppen verksamhet där man kommer när man kan och grupper som ses mer regelbundet.

En grupp människor går runt i en stor ring och håller hand.

Vuxenverksamhet

Samtal. Skratt. Omtanke. Glädje. Gemenskap har många fördelar. Leta här efter en grupp som passar dig.

Några konfirmander med likadana pärlarmband sträcker fram händerna.

Ungdom & konfirmand

Livet är ett äventyr! Särskilt när man lever det med härliga människor! Här finns ungdomsgrupper och information om ledarutbildningen du kan gå efter konfirmationen.