Ny termin! Ny katalog! Ny tidning!

Nyhet Publicerad

Nu börjar äntligen höstterminen - som vi har längtat! Sånger ska sjungas, samtal ska avnjutas, böner ska bes, skratt ska skrattas, ljus ska tändas. Nu kör vi!

Nu startar snart terminen i kyrkorna och vi smygstartar med Verksamhetskatalogen och Kyrknytt som dimper ner i postlådorna idag.

I höst händer det mycket spännande! Förutom alla de grupper som var igång i somras finns det några nyheter. Det blir mingel och frälsarkransandakter i Västerstrandskyrkan, pilgrimsvandringar på Hammarö och i Mariebergsskogen och samtalsserien Trons ABC i Domkyrkan.

Spana in sidan "Tro - ett sätt att leva.?!" där vi har samlat inspiration för den som vill utforska kristen tro.

Fler nyheter i höst är att Prep - friskvård återkommer, att det blir familjescout i Kronoparkskyrkan, att Herrhagskyrkan öppnar café och att det äntligen blir sopplunch i Domkyrkans församlingshus igen!

I övrigt startar många grupper upp igen - som meditation, helig dans, barngrupper, Sköna onsdagar, körer och öppna förskolor. Den mysiga familjekvällen i Norrstrandskyrkan Himlagött får ett syskon i Vikenkyrkan som också startar familjekvällar

Dessutom tillkommer ju alla gudstjänster av alla möjliga slag. Ungdomsmässor, dansmässor, kom till ro-gudstjänster, regnbågsmässor, gudstjänster med hoppets gäng, alla morgonmässor och andakter.

Nu har vi nämnt många saker - och ändå finns det många många fler saker som händer. Här på hemsidan hittar du kyrkans verksamheter på "Det här händer i kyrkan" eller under respektive församling.