En grupp människor går runt i en stor ring och håller hand.
Foto: Louise Hedström /Ikon

Vuxenverksamhet

Samtal. Skratt. Omtanke. Glädje. Gemenskap har många fördelar. Leta här efter en grupp som passar dig.

Här kan du läsa om alla våra mötesplatser i våra församlingar. Det finns många ämnen att samlas kring eller sammanhang att bli en del av.

Kaffe serveras på stickcafé.

Träffas, samtala och trivs

Glädjen i ett samtal kan räcka flera dagar. Här hittar du mötesplatser där man ses och gör något tillsammans.

Samtal och fika

Föredrag med intressanta föreläsare, berättelser eller samtal. Kombinera gemenskap, intresse och fika och du har en bra kombination.

Meditation, vandring och dans

Ibland behöver tro och bön uttryckas med kroppen. Väldigt stilla eller med mycket rörelse. Alla uttryck har sin tid.

Samtala om tro och liv

Här finns möjlighet för dig som vill fördjupa dig i Bibeln och finna stillhet i bönen. Det finns också grupper för dig som vill finna kraft till självhjälp i en 12-stegsgrupp eller samtala om livet.

Guidningar i kyrkohistoriska miljöer

Är du nyfiken på kyrkornas symboler, konst och historia? Vill du veta mer om berättelser och livsöden som kyrkogårdens gravvårdar vittnar om? Välkommen på visning i kyrkobyggnader och på kyrkogårdar!

Kom och rör på dig

Att röra på sig är viktigt, det vet vi alla, och att göra det tillsammans med andra ger det där lilla extra. Långsamt och inkännande eller med lite puls, det väljer du.

Universitetskyrkan

Vilken religion du än har – eller om du inte har någon religion alls – är du som student eller anställd vid Karlstads universitet välkommen till oss. Hos oss kan du prata om existentiella frågor som identitet, relationer, mening, tro, studier eller vad som helst som du har lust att prata om. Vi har tystnadsplikt.

Sax klipper i garn

Skapa med händerna

Att arbeta med händerna är en form av meditation. I sällskap med andra är det oftast väldigt trevligt.

Sopptallrik med änglar runt kanten.

Fika och soppa

Näring för kroppen och gemenskap för själen. Att dela en måltid är det perfekta sättet att lära känna andra människor. Att fika eller äta soppa kostar inget hos oss men du får gärna lämna en frivillig gåva.

Bli volontär

I Svenska kyrkan behövs frivilliga insatser. Du kan göra skillnad för andra människor och dig själv.