Ett litet barn spelar på en tamburin som ligger på en röd matta. Andra barn och vuxna sitter runt omkring.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Barn & familj

Det finns många mötesplatser för föräldrar och barn i kyrkan. Både öppen verksamhet där man kommer när man kan och grupper som ses mer regelbundet.

Barn och föräldrar på öppen förskola

Öppen förskola

Till våra öppna förskolor är barn 0-6 år i sällskap med vuxen välkomna. Vi har öppet hus så man kan komma och gå som man vill inom öppettiderna. Vi leker, sjunger, fikar och umgås.

Rytmik & musik

Något av det bästa barnet vet är att höra din röst och känna din närvaro. Ett bra tillfälle är när du till exempel sjunger och dansar med ditt barn. Alla våra rytmikgrupper är gratis men man måste anmäla sig. De brukar starta vid terminsstart ungefär.

Glada barn med färgglada händer har riktigt roligt.

Barngrupper

I våra barngrupper får barnen vara med på sina egna villkor. Det finns lite olika inriktningar på olika dagar. Alla grupper är gratis.

Träffas alla tillsammans

Ibland är det trevligare att dela lek, måltid, samtal med mera med andra en kväll. Det har du möjlighet till vid några olika tillfällen och kyrkor under terminen. Alla åldrar är välkomna!

Testa Svenska kyrkans app för barn

I appen Kyrkan kan ditt barn utforska kyrkorummet på ett lekfullt sätt.

Läs om appen

Skattkistan - kläder som är bra för miljö och plånbok

Skattkistan är öppen tisdagar 11:00-14:00 och 17:00-19.00. Välkommen.