Medlemskap

I kyrkan finns det rum för alla. Det finns människor som har varit med i hela sitt liv, andra som har varit borta men kommit tillbaka och några som är nya. I Svenska kyrkan är alla lika välkomna.

Här kan du skicka in din intresseanmälan!
Du kommer då att få en anmälningsblankett hemskickad till din folkbokföringsadress för underskrift. Du kan också besöka oss på församlingsexpeditionen på Kungsvägen 39 i Karlskoga eller ringa på 0586-688 00.

Välkommen!

Jag vill bli medlem i Svenska kyrkan

Anledningarna till att vara medlem i Svenska kyrkan är många. I Svenska kyrkan får du som medlem möjlighet att vara med i ett sammanhang, att vara delaktig och ta ansvar.

Svenska kyrkan ger rum för livets stora händelser. Mycket av Svenska kyrkans verksamhet handlar om att stå på de utsattas och svagas sida, att ge en röst och ett sammanhang till alla människor.

Vid olika tidpunkter i livet kan du själv ha behov av kyrkans verksamhet, vid andra tider är det någon annan som får hjälp tack vare ditt medlemskap.

Att du och andra är med i kyrkan är en förutsättning för att den ska fortsätta finnas, både nu och i framtiden.