Foto: Anders Brosché

Göteborgs Domkyrkopastorat

Från Guldhedens vattentorn till Gullbergs vass, från Haga till Gårda, bildar från 1 januari 2018 sex församlingar ett nytt pastorat.

Från Guldhedens vattentorn till Gullbergs vass, från Haga till Gårda, vill de sex församlingarna som ingår i Göteborgs Domkyrkopastorat sprida öppenhet och erbjuda gemenskap.

Oavsett vilken av församlingarna du besöker är du välkommen som du är. Här finns något för alla som söker Gud, var och en av församlingarna med sin identitet, där vi kan möta varandra som människor och där varje människa ges möjlighet att möta sig själv.

I Göteborgs innerstad är Haga en av dessa sex församlingar, tillsammans med Annedal, Domkyrko, Johanneberg, Tyska och Vasa, som från 1 januari 2018 bildar ett gemensamt pastorat med domprost Karin Burstrand som kyrkoherde.

De tidigare kyrkoherdarna blir församlingsherdar och leder det vardagliga arbetet ute i församlingarna.

Pastoratet har en gemensam hemsida här.