Foto: Eva Axbarr/IKON

Konfirmation i Hamrånge

I höst är det din tur att hänga med i vår konfirmandgrupp!
En tid full av spännande upplevelser.
En resa du inte bör missa!

Man vågar säga vad man tycker utan att bli ifrågasatt.

Konfirmand

Under konfirmandtiden får du chansen att åka på läger, fundera och samtala om livets viktiga frågor, få veta vad som händer i kyrkan, träffa nya och gamla kompisar, lära känna Gud litet mer, ha kul, upptäcka Bibeln, sjunga, ta del av en lång tradition och mycket mera!
Inget är egentligen för litet eller för stort för att det ska kunna rymmas i konfirmandtiden.

Det finns helt enkelt en massa bra anledningar till att vara med. Och nästan inga bra anledningar att låta bli! Du måste inte vara kristen och kunna allt redan från början. Det enda du lovar är att prova på.

Konfirmandgruppen träffas i kyrkan & Kyrkans hus i Bergby.

Datum för konfirmandåret är: Träffar på onsdagar kl 15-17 förutom på skolloven.
Det tillkommer några gudstjänster och ett läger.
Konfirmationen är den 5 juni 2022.

Bra att veta:

• Konfirmation riktar sig till dig som är 14-15 år, men det går även bra att vara med om du är något år yngre eller äldre - fråga oss gärna så finner vi en bra lösning för dig.
  • Att vara konfirmand är gratis. Alla kostnader för veckosamlingar, läger och övriga aktiviteter betalas genom kyrkoavgiften. Detta gäller även om du inte bor i Hamrånge församling, då täcks kostnaderna av en clearingavgift som betalas av den församling där du är bosatt.
  • För att vara konfirmand behöver du inte vara döpt och det brukar oftast vara ett antal konfirmander som inte är döpta. Någon gång under konfirmandläsningen, innan konfirmationen, har vi dop.
  • För att vara konfirmand krävs inte att varken du eller dina föräldrar är medlemmar i Svenska kyrkan. I samband med konfirmationen upptas du som medlem om du inte redan är det.

Vill du veta mera?
Ring eller mejla till  Susanne Adman & Hedvig Åström - kontaktinfo finns nedan.