Konfirmera dig 2023-2024

En upplevelse för livet! En rolig tid!

Nu är det dags för dig som är född -09 att KONFIRMERA dig och vi hoppas du vill göra det tillsammans med oss!

Konfirmandtiden är en tid fylld av gemenskap, glädje och upplevelser. För en del passar läger, äventyr och resor bäst. Andra vill mer vara på hemmaplan. Vad passar just dig? Välj det alternativ som du trivs med. Oavsett vad du väljer så är konfirmandtiden också tid för samtal och funderingar om till exempel förlåtelse, Gud och Jesus, liv, död och mycket mer! Välkommen till din församling som konfirmand :)

Vi erbjuder två konfirmandgrupper att välja mellan:

ALTERNATIV 1:

En Upplevelsegrupp! Häng med oss på ett äventyr där upplevelser står i fokus!

Þ Vi har uppstart den 10 september!

Þ Vi kommer att träffas 21-22 oktober– då vi har ett dagläger

. Þ Adventsträff den 10 december.

Þ Två träffar och en utfärd till Lund under våren.

Þ Planerad resa 1-5 april 2024. (Resmål under planering. Mer info kommer i ett extra utskick i sommar.)

Þ Konfirmation den 5 maj

ALTERNATIV 2:

En sommargrupp på hemmaplan 2024 - Förträff 3 december

- Utfärd till Lund under våren.

- Träffar 16-20 juni och 24- 28 juni 10:00-14:00. Vi utgår från Sockenstugan i Fridlevstad. Skjuts kan vi hjälpa dig med vid behov :)

- Konfirmation 30 juni

Tycker du detta låter intressant så anmäl dig till:

pernilla.nilsson2@svenskakyrkan.se

Har du frågor ring:

Pernilla: 0768726907

Skriv konfirmandens namn, adress och telefonnummer till vårdnadshavare och vilken grupp du anmäler dig till.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.