Ett hjärta inristat i en vit stenvägg.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Bli medlem

Fyll i formuläret så skickar vi hem en blankett till din folkbokföringsadress. Det går även bra att kontakta pastorsexpeditionen via telefon eller e-post.

Genom kyrkoavgiften bidrar du till:

Gudstjänster
- att vi kan fira gudstjänster i alla våra 7 kyrkor på ett rullande schema samt på Fjällbacka en gång i månaden.

Kyrkor
- att bevara och underhålla våra 7 medeltida kyrkor så de kan fortsätta vara mötesplats för gamla och unga även i framtiden.

Samtal
- att våra präster finns tillgängliga för enskilda samtal under sekretess.

Kris och beredskap
- att vår personal med stor kunskap om att möta människor i sorg och kris kan hjälpa till.

Diakoni
- att vi kan mötas och samtala i både glädje och sorg betyder mycket för många. Våra öppna träffar på måndagar och torsdagar en gång i månaden är väldigt uppskattade. Andra behöver ett hembesök vid sjukdom, anhöriga som behöver prata av sig och dylikt.

Barn och ungdomar
- att vi kan ha Babysång och Öppen förskola vilka är trevliga stunder för föräldralediga att mötas. Efter-skolan-verksamhet där barnen kommer efter skolan för andakt, pyssel och lek.
Konfirmationsgrupper och Unga ledare ger våra blivande vuxna tid att reflektera över sin tro, bygga en framtid i en tryggare värld.

Musik
- att en barnkör och två vuxenkörer kan medverkar i gudstjänsterna. De har även enskilda konserter varje termin. På orgelkonserten kan du komma och bara vara, ha med en fikakorg och fika medan musikern spelar.

Dop - Bröllop - Begravning
- alla får döpas.
Är du medlem i Svenska kyrkan får du gifta dig i kyrkan.
Är du medlem i Svenska kyrkan har du rätt till en begravningsgudstjänst i kyrkan med präst och musiker.

Välkommen
Om du ser dig som troende, sökande eller tvivlare spelar ingen roll - kyrkan finns här för dig. Välkommen in i gemenskapen!

Välkommen med din ansökan om inträde i Svenska kyrkan! Fyll i uppgifterna nedan. Fält med * är obligatoriska att fylla i. Vi skickar då en inträdesblankett till din folkbokföringsadress som du sedan returnerar till oss.