Våra kyrkor

I S:t Ansgars församling finns två kyrkor, Ansgarskyrkan och Tomaskyrkan.

Ansgarskyrkan

Ansgarskyrkan Foto: Per Wichmann

Ansgarskyrkan ligger i området Fröslunda. Här kan du gå på mässa och andakter, ha Himlaskoj med dina barn, sjunga i Confettikören, spela gitarr eller träffas på språkcafé. Grupper finns för att fördjupa den kristna tron och för dig som behöver stöd i sorgearbetet.

Ansgarskyrkan invigdes 15 december år 1962. Ett församlingshem uppfördes år 1996. Vid dopfunten hänger en relief av Lisa Larsson, Gustafsberg. Reliefen ska påminna om Guds skapande.

Kyrkan rymmer 150 sittande personer.

Vid dopkalas eller minnesstund rymmer kyrkans samlingssal 35 personer.

ADRESS: Hjärnegatan 1, 632 30 Eskilstuna

Vill du veta mer? Ring vår präst Claes Bidebo.

Tomaskyrkan

Tomaskyrkan är belägen i Stenby, nära stadsdelarna Råbergstorp och Lagersberg. Med gudstjänsten och andligheten i centrum och med möjlighet till olika aktiviteter är Tomaskyrkan en naturlig samlingsplats för de boende i området. Kom med på våra populära pilgrimsvandringar, caféverksamheten eller ta med barnen till öppna förskolan!

Körsången har en central plats i verksamheten. Här övar vår barnkör och här finns Tomas Gospel som deltar i gospelmässorna som vi firar en gång i månaden. Vi firar också regelbundna Taizémässor där sången har en stor plats!

Tomaskyrkan invigdes 2:a advent 1993 och till hösten kommer kyrkan att inrymma en ny förskola.

Kyrkan rymmer 150 sittande personer.

Vid dopkalas eller minnesstund rymmer kyrkans samlingssal 42 personer.

ADRESS: Stenby Centrum 4, 632 34 Eskilstuna

Vill du veta mer? Ring vår präst Per Kallin Pålsson