Våra förskolor

I våra förskolor verkar vi för att utveckla förståelse för alla människors lika värde – oavsett social bakgrund, kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktions­nedsättning, religion eller annan trosuppfattning.

Eskilstuna pastorats förskolor verkar för att utveckla förståelse för alla människors lika värde – oavsett social bakgrund, kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktions-nedsättning, religion eller annan trosuppfattning.

Vår förskoleverksamhet är öppen och inkluderande, så att alla barn och vuxna, oavsett livsåskådning känner sig välkomna. Vi lägger stor vikt vid personaltäthet , för att kunna erbjuda varje barn en så trygg och berikande vistelse som möjligt.
Vi vill ge alla barn en lustfylld och lärorik tid på våra förskolor. Vår ambition är att de ska få chansen att växa och utvecklas till unika personer med tilltro på sin egen förmåga.

Förskolornas verksamhet styrs av skollagen och Läroplan för förskolan, Lpfö18.

Moa berättar om förskolan i Tomaskyrkan

Moa Ödling, mamma till Elvira 2 år.

Lenita berättar om S:t Petri förskola

Lenita Wernqvist, mamma till Signe, 5 år.

S:t Petri förskola

På vår förskola arbetar vi med mångfald. Vi vill utveckla förståelse för alla människors lika värde — oavsett social bakgrund, kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller annan trosuppfattning.

Tomaskyrkans förskola

Tomaskyrkans förskola arbetar för att utveckla förståelse för alla människors lika värde och omtanke om vår omvärld. Vår verksamhet är öppen och inkluderande, så att alla barn och vuxna, oavsett livsåskådning, känner sig välkomna.