Foto: Mattias Pettersson

Tomaskyrkans förskola

Tomaskyrkans förskola arbetar för att utveckla förståelse för alla människors lika värde och omtanke om vår omvärld. Vår verksamhet är öppen och inkluderande, så att alla barn och vuxna, oavsett livsåskådning, känner sig välkomna.

På Tomaskyrkans förskola finns plats för 25 barn. Vi jobbar med små barngrupper och hög personaltäthet så att ditt barn får en så trygg vistelse som möjligt och därmed uppmuntras att utvecklas och känna tilltro till sin egen förmåga.

Vi håller till i nyrenoverade lokaler och förutom vår utegård har vi också närhet till skogen och till roliga lekplatser som vi gärna utforskar.

På förskolan arbetar en kock som lagar maten från grunden i vårt eget kök. Här serveras god och näringsrik husmanskost med influenser från hela världen, som dessutom ska tilltala ögat. Bara svenskt kött serveras och vi använder i största möjliga mån ekologiska grönsaker och frukter. Vi vill att barnen i förskolan ska känna riktig matglädje.

Förskolans verksamhet styrs av skollagen och Läroplan för förskolan, Lpfö18.

Vill du veta mer? Se hur vi jobbar eller våra lokaler? Kom gärna på besök!

Ring rektor Birgitta Barius: 016-40 33 679

Ställ ditt barn i kö

För att ställa ditt barn i kö behöver du bara fylla i nedanstående formulär. Vi hanterar köanmälan löpande och återkopplar till dig med mer information om din köplats. Du kan även öppna eller ladda ner formuläret till din dator eller skriva ut och skicka det till oss per post.

Genom din anmälan godkänner du att du registreras hos Eskilstuna pastorat. Registret innehåller de personuppgifter som du själv har lämnat. Personuppgifterna används enbart i Eskilstuna pastorats verksamhet och/eller prenumeration av nyhetsbrev och tas bort när du avslutar verksamheten eller prenumerationen.

Personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter är Eskilstuna pastorat. Du har rätt att en gång per år kostnadsfritt få information om vilka personuppgifter som förekommer om dig i Eskilstuna pastorats verksamhet. Om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller missvisande bör du höra av dig på en gång. Kontaktinformation finner du under rubriken Kontakta oss.

All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna om integritetsskydd i EU:s dataskyddsförordning (GDPR)

Vårdnadshavare

Vårdnadshavare (sambo/make/maka/partner). Har ni gemensam vårdnad om barnet men bor på olika adress, vänligen fyll i längre ner i formuläret.

Gemensam vårdnad (Vårdnadshavare som ej har samma folkbokföringsadress som barnet).

Önskad barnomsorg

Mer fakta om Tomaskyrkans förskola

Tomaskyrkans förskola verkar för att utveckla förståelse för alla
människors lika värde – oavsett social bakgrund, kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, funktions-nedsättning, religion eller annan trosuppfattning.