S:t Ansgars församling

En kreativ församling i en stadsmiljö där olika kulturer möts. Här finns S:t Ansgarskyrkan och Tomaskyrkan, två öppna och levande kyrkor som vi fyller med gudstjänst, samtal, föreläsningar och mycket musik. Vi har en förskola, ”musikkonfa”, en gospelkör, språkkaféer och hantverksgrupper. En församling för alla där det finns möjlighet att växa. Här kan du läsa mer om allt som händer hos oss.

Tomaskyrkan

Här kan du se vad som är på gång just nu och läsa mer om Tomaskyrkan

Ansgarskyrkan

Här kan du se vad som är på gång just nu och läsa mer om Ansgarskyrkan.

Ideellt arbete – för dig som vill bidra och ta ett extra ansvar i din församling

I Svenska kyrkan kan man vara medarbetare på många sätt. Som ideellt engagerad och volontär är du med och bär kyrkan tillsammans med anställda och förtroendevalda. Även en liten insats gör skillnad och har stor betydelse.

Café S:t Ansgar

En trevlig eftermiddag för dig som har tid över under vardagen. En mötesplats som är öppen för alla.

Ungdomskvällar i Tomaskyrkan

Du som är mellan 13-25 år

Tomaskyrkans förskola

Tomaskyrkans förskola arbetar för att utveckla förståelse för alla människors lika värde och omtanke om vår omvärld. Vår verksamhet är öppen och inkluderande, så att alla barn och vuxna, oavsett livsåskådning, känner sig välkomna.