Samtal och gemenskap

Vi har många olika grupper och verksamheter där du kan umgås med andra, gå på föreläsningar, lära dig ett nytt hantverk, fika, lyssna på musik eller samtala om allt möjligt. De flesta verksamheterna är öppna för alla och kräver ingen föranmälan.

Samtal och gemenskap

Livsstegen

Livsstegen riktar sig till dig som har en andlig längtan och som söker en varaktig livsförändring, det handlar om personlig utveckling och existentiell hälsa.

Bibelsamtalsgruppen Esther

En samtalsgrupp för alla intresserade att upptäcka bibeln

Andlig vägledning

Andlig vägledning är en möjlighet till fördjupning, att bli mer lyhörd för Guds närvaro i ditt liv.

Katekumenatet

Vill du veta mer om vad kristen tro är? Kanske blev du aldrig döpt eller konfirmerad? Kanske funderar du på att bli det som vuxen istället?

Andakt med lunch i S:t Pauli kyrka

Njut av en god lunch I gemenskap.

Sopplunch

En mötesplats för pensionärer och daglediga. Här får du träffa gamla och nya vänner, prata, skratta och umgås en stund. Varje träff har olika innehåll, det kan vara musik eller föredrag. För en 70 kr serveras god soppa, kaffe/te med hembakad kaka.

Act Tunafors

ACT Tunafors är öppet för alla som vill stödja och jobba för ACT Svenska kyrkan.

Café S:t Ansgar

En trevlig eftermiddag för dig som har tid över under vardagen. En mötesplats som är öppen för alla.