Dop, bröllop och begravning

Vi är med dig genom hela livet. Från glädjen när någon döps och när ett par vigs, till sorgen när vi begraver en vän eller anhörig.

Dop

Att välkomna ditt barn till familj, vänner och världen med ett dop är en betydelsefull handling och ett minne för livet.

Bröllop

Att gifta sig är ett sätt att offentligt säga ja till varandra och ett liv tillsammans.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt för den som vi förlorat. Den är också något att hämta kraft ur för anhöriga.

Kyrkor, kyrkogårdar och lokaler

Här hittar du alla våra kyrkor, församlingshem, kapell och kyrkogårdar. Genom att klicka på bilden får du mer information om adresser, verksamhet och vad som är på gång.

Boka dop, konfirmation, bröllop och begravning i Eskilstuna församling

Vanliga frågor och svar

När man vill boka dop, bröllop eller begravning finns det många frågor och funderingar. Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren.